23948sdkhjf

Autobutlers kunder har utsett bästa verkstaden

Den här verkstaden har jobbat hårt för att få toppbetyg av bilägarna på nätet. Utifrån 100 000 online-omdömen på verkstadsportalen autobutler.se har Librobäck Fordonsteknik röstats fram som Sveriges bästa verkstad 2019.

Att få positiva kundomdömen är något man på Meca-verkstaden Librobäck Fordonsteknik i Uppsala verkligen jobbat hårt för. Verkstaden har blivit utsedd till Sveriges bästa med ett genomsnittligt kundbetyg på 4,8 av 5. Detta enligt verkstadsportalen autobutler.se som för sjunde året i rad låtit bilägarna rösta fram Sveriges 50 bästa verkstäder.

- Librobäck Fordonsteknik har lyckats leverera kvalitet, nöjda kunder och gjort en extra insats för att få ett bra betyg av bilägaren. I år har det varit extra hård konkurrens om bilägarna som allt oftare väljer bilverkstad via nätet, berättar Christian Legêne, vd på autobutler.se.

- Vi märker att allt fler verkstäder får toppbetyg av bilägarna som bokar tid hos en bilverkstad online. Det är huvudanledningen till att vi i år valt att utöka listan med Sveriges bästa verkstäder till en topp 50-lista. I snitt får verkstäderna ett genomsnittligt omdöme på 4,5 av 5 stjärnor, berättar Legêne, som menar att det finns en stark korrelation mellan ett positivt rykte på nätet och fler bilägare på verkstaden.

- Att ta vara på sitt rykte på nätet är en avgörande konkurrensfördel, säger Christian Legêne, som pekar på att bilägarna på autobutler.seväljer verkstad utifrån vad andra tidigare kunder har sagt om verkstaden.

- Ömsesidig dialog är ett krav för många av dagens konsumenter som söker insyn och öppenhet innan de väljer en tjänst eller produkt. Mekaniker som är transparenta och låter sig bli bedömda ger ett förtroendeingivande intryck och lockar fler bilägare. Samtidigt få verkstäderna ovärderlig kunskap som kan användas för att förbättra verksamhetens rutiner, service och arbete, säger Christian Legêne.

  Librobäck Fordonsteknik avslöjar framgångsreceptet.   

- När kunderna lämnar in bilen på vår verkstad får vi dem att känna sig trygga och vi jobbar extra hårt för kundservice och kvalitet. Det är något som våra kunder lägger märke till och som därför ger oss bra omdömen. Nöjda kunder kommer tillbaka och bilägarna som berättar om sin upplevelse på nätet lockar nya bilägare till vår verkstad", berättar Zoltan Piller vd på Librobäck Fordonsteknik.

Majoriteten av Sveriges bästa verkstäder tillhör kedjor I topp 50-listan tillhör majoriteten av verkstäderna en kedja, något som inte förvånar autobutler.se’s vd som menar att kedjeanslutna verkstäder är vana vid digitala verktyg.

- Den vinnande konkurrensfördelen är kundomdömen och konsten att hantera bilägare som mer och mer vänder sig till internet för att hitta en verkstad, något kedjeverkstäderna har god förståelse kring. Men vi ser att allt fler verkstäder, kedjeanslutna eller inte, hoppar på trenden att vara på sitt rykte på nätet, menar Christian Legêne.

 

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079