23948sdkhjf

Mercedes nya framtidsanläggning finns i Nyköping

Bilcenter i Nyköping blev först i Sverige med Mercedes nya världsomspännande anläggningskoncept MAR2020. 3 300 kvadratmeter designat för att ge en helt ny typ av kundupplevelse.

Mercedes nya globala anläggningskoncept MAR2020 kombinerar digitalt och analogt och har som mål att göra besöket till en upplevelse på flera plan.

De traditionella kontoren har ersatts med mötesplatser som är anpassade efter vilket ärende eller önskemål kunden har. Mer informella möten kan tas i de öppna ytorna och längre och mer privata diskussioner kan tas i de enskilda mötesrummen. Allt stöds med hjälp av digital signage-lösningar som är med hela kundresan, från offert till att bilen levereras i det speciella leveransrummet.

Även servicekunder får samma mötesmöjligheter då service och försäljning delar på ytorna i anläggningen. Väggarna täcks av enorma bildskärmar och hela lokalen känns mer lounge än bilhall. Kaffe, och möjligheter att sitta och ta det lugnt, finns på flera platser.

Konceptet började rullas ut i världen 2018 och först ut i Sverige är Bilcenter i Nyköping som invigde sin nya anläggning på 3 300 kvadratmeter den 30 januari.

– Vi har sålt Mercedes sedan 2008 och det är oerhört kul att få bli först i landet med detta, säger Ulrika Munro Jack som är vd på Bilcenter i ett pressmeddelande.

Den nya anläggningen är inte bara en försäljningsanläggning, här finns också personbilsverkstad, transportbilsverkstad och skadeverkstad med totalt 14 lyftar. Här finns också ett helt nytt automatiserat reservdelslager. Den som ska lämna sin bil på service kör in den i en mottagningshall där servicerådgivaren kan ta emot både bilen och kunden inomhus.

– Man köper sin bil en enda gång, men lämnar den på service varje år, fortsätter Ulrika. Det är alltså minst lika viktigt att servicemottagande blir en bra upplevelse som att själva köpet blir det.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125