23948sdkhjf

Hämta- och lämnaservice hos Mekonomen

Även Mekonomen har märkt av en ökad oro hos sina kunder sedan coronaviruset började sprida sig. Nu utökar de sin hämta- och lämnaservice till ytterligare 200 verkstäder.

Hämta- och lämnaservice innebär att någon ur verkstadspersonalen hämtar bilen hemma hos ägaren, kör till verkstaden för service och sedan lämnar tillbaka bilen när allt är klart. 

Då fler och fler kunder oroar sig för att bli smittade och därför helst inte lämnar sina hem i onödan har Mekonomen nu utökat tjänsten i hela landet med tvåhundra verkstäder.

– Vi är med om något som tidigare aldrig inträffat och lägger därför stor vikt vid att ta hand om både vår personal och om bilägarna. Många väljer att stanna hemma samtidigt som behovet av att kunna vara mobil och att kunna lita på sitt fordon aldrig har varit större. Totalt är det cirka trehundra av Mekonomens verkstäder som erbjuder hämta- och lämnaservice nu, säger Madeleine Westerling, kedjechef Mekonomen bilverkstad.

För att ingen ska bli smittad är Mekonomens personal noga med hygienen och man har tagit fram noga rutiner för hantering av verktyg, bildelar och nycklar. 

Samtidigt verkar det som att efterfrågan på tjänsten är stor.

– Vi kan redan se ett ökat tryck i vår kundservice och vi får positiv feedback från bilägarna, säger Madeleine Westerling.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
En modern klassiker från Mechatronik
Tre klasser vann jackpot på Automässan
Elfordon kräver nya rutiner hos polisen
Bilägare får nya däck efter rekordslitage
Och årets bilfärg är...
ARN: Ingen ersättning för SL-kort när nya bilen krånglade
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125