23948sdkhjf

Promeisters bokningsvolymer ännu oförändrade

Ännu har inte Promeister kunnat mäta någon förändring i volymerna av bokningar hos bilverkstäderna.

Mekonomenbolaget Promeister erbjuder bland annat kundservice åt bilverkstäder. Via telefon, mejl och digitala bokningar tar Promeisters kundservice emot bilägarnas bokningsförfrågningar. Coronakrisen till trots har man ännu inte märkt några förändringar av bokningsvolymen hos de anslutna verkstäderna.

Läs också: Dansk verkstadskedja anklagas för vilseledande marknadsföring

– Vi jämför dagligen volymen till våra verkstadskunder med föregående år. Hittills är volymen på bokningar oförändrad och de indikationer vi ser är att volymen ökar, säger Stefan Andersson, ansvarig för kundservice hos Promeister, i ett pressmeddelande.

Promeister kundservice hjälper över 1 000 bilverkstäder i norra Europa att ta emot bokningsförfrågningar. När fordonsteknikerna står upptagna i verkstaden tar Promeister emot ärenden i verkstadens namn.

– Det är inte konstigt att vi får indikationer på att volymerna ökar. Många väljer att ta sitt eget fordon framför att åka kommunalt och då vill de att bilen är i gott skick. Med start denna vecka hjälper vi även verkstadskunder inom koncepten Meca och Mekonomen att boka bilägare för hämta- och lämna-service, vilket innebär att verkstadspersonalen hämtar bilen, servar den och sedan lämnar hemma hos bilägaren, säger Stefan Andersson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078