23948sdkhjf

Gymnasieelever lär sig kundbemötande

Framtidens fordonsmekaniker ska inte bara ha kunskap om moderna fordonssystem.

I höst lanserar Realgymnasiet en unik satsning inom svensk skola: e-learning inom personlig utveckling och externa relationer. Eleverna kommer bland annat att få jobba med kundbemötande, service samt medarbetarskap. Det framgår av ett pressmeddelande.

Satsningen omfattar alla elever och genomförs på deras mentorstid som ”blended learning”, en blandning av olika lärmiljöer som exempelvis quiz, teori, filmer och övningsuppgifter kopplade till både Realgymnasiets och samarbetspartners dagliga verksamhet.

– Självklart är kunskap om moderna fordonssystem viktigt för en framtida fordonsmekaniker. Men, kunden är väldigt viktig och ett bra bemötande i alla led kan vara skillnad mellan att förlora eller vinna en kund. Därför ligger denna satsning helt i vår linje med vårt sätt att resonera. Vi är väldigt glada över att Realgymnasiet lyssnar på branschen och att de agerar i frågan, säger Andreas Forslund, operativ chef på Promeister Solutions.

Satsningen genomförs i tre moduler över alla tre gymnasieåren och kommer att genomföras på mentorstid med en koppling till elevens personliga utveckling. I höst kommer alla elever att genomföra första delen. Eleverna får sedan ett diplom på att de genomgått personlig utveckling och externa relationer som de kan bifoga i sitt cv.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079