23948sdkhjf

Kia avslöjar ny logotyp och slogan

Kia avslöjar ny logotyp och varumärkesslogan, vars syfte är att symbolisera de värderingar och upplevelser företaget erbjuder sina kunder.

Logotypen består av företagsnamnet Kia i versaler och ska föreställa en handskriven signatur med den rytmiska, obrutna linjen – som ska förmedla en känsla av inspiration. Symmetrin ska visa förtroende och den uppåtgående karaktären i logotypen ska visa på Kias ambitioner.

– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, president och CEO för Kia, i ett pressmeddelande. Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.

Förutom ny logotyp avslöjar Kia en ny global varumärkesslogan: ”Movement that inspires”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078