23948sdkhjf

Agentavtal skapar oro för framtidens kunddata

De som tidigare var återförsäljare för Mercedes-Benz har i snart två år i stället kallats agenter. Inom andra märken diskuteras agentavtal också och Bil Sweden tror att vi kommer se fler sådana lösningar framöver. Det fungerar bra för Upplands Motor Mercedes, men det råder viss osäkerhet inför framtiden.
I april är det två år sedan Mercedes-Benz återförsäljare gick över till så kallade agentavtal. Det innebär att de inte längre äger affären, de köper inte bilar för att sälja dem, utan förmedlar endast affären mellan tillverkare och kund. De är först med det och pilotprojektet ska pågå i ytterligare två år och ska därefter analyseras.

Flera andra m...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.11