23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här är M Sveriges råd till bilhandlare inför nya Konsumentköplagen

Motormagasinet bad M Sveriges tekniske expert och hållbarhetsansvarige Carl-Erik Stjernvall att komma med tips till bilhandlare om vad som kan vara bra att tänka på inför den nya Konsumentköplagen som väntas röstas igenom i riksdagen i vår.

Här är Carl-Erik Stjernvalls råd till bilhandlare som berörs av den nya Konsumentköplagen:

– Är man företagare kan den nya lagen innebära att man behöver fundera ut hur man ska hantera reklamationer. Den som till exempel bara har ett års ”garanti på reservdelar och jobb” kanske vill samordna och strukturera om för att slippa hantera reklamationer månad 12-24 och införa en garanti som är minst två år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156