23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så fungerar bildelning med konceptet Kinto

De använder både nya bilar och återtagna leasing- och tjänstebilar och siktar på snabb tillväxt. Men när en av Sveriges största bildelningstjänster, Kinto, servar sina bilar är det återförsäljarnas verkstäder som gäller.

EN AV DE STORA bildelningstjänsterna i dag är Kinto, som funnits sedan 2019 och ägs av Toyota, där även Lexus ingår. Johan Lundblad är Sverige- och Nordenchef för Kinto och han tror att bildelningen även kan leda till framtida bilköp

– En del kunder som hyr via Kinto kanske blir intresserade av våra bilar. Vi bygger kännedom och relation till märkena via uthyrningen. Men det har varit en del diskussioner med återförsäljarna och om deras oro för hur bildelningen kan påverka nybilsaffären.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095