23948sdkhjf

E-handlaren som går som tåget

Däckline, som både säljer däck och fälgar i egen näthandel och via återförsäljare, slår försäljningsrekord i år igen. Och lockar mångfalt fler digitala följare än däckjättarna.

2022 ser ut att bli ännu ett starkt år för e-handlaren Däckline som enligt prognoser förväntas passera 70 miljoner kronor i försäljning med bara några månader kvar till bokslut.

Däckline har också satsat stort och målmedvetet på ökad försäljning genom kommunikation i sociala medier. En strategi som gett utdelning:

– Vi har under ett halvår tredubblat vår organiska trafik samtidigt som andelen följare växt med 37 procent sedan januari i år. På Instagram har Däckline lyckats nå över 20000 följare. Det ska jämföras med instagramkonton hos storbolag som Euromaster, Däckteam och Vianor vars följarskara ligger strax under 1000 följare, berättar Däcklines vd Imad Doudar.

Hur har du lyckats nå en så stor följarskara?

– Vi har dom senaste månaderna satsat mycket på interaktionen mellan vårt varumärke och motorfolket på nätet, en stor hjälp har varit alla goda samarbeten vi haft med olika branschprofiler, senast med influencern Adam Myllylä som är byggare i SVT-programmet Maxat Fredag där de bland annat bygger om fordon och maskiner, berättar Imad Doudar.

FAKTA Imaz Wheels/Däckline

Imaz Wheels tillverkar, i egen regi, fälgar under eget varumärke. De säljs dels genom 220 återförsäljare. Men också i den egna e-handeln Däckline, som i dag står för majoriteten av intäkterna.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han blir ordförande för Bildelsgrossisterna
Besikta satsar i glesbygden
Autocirc tar över en av Finlands största bildemonteringar
Begagnade elbilars pris ner 22 procent på 2 månader
Scania lanserar ny serviceplan
Nytt rekord för elbilar i november
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.126