23948sdkhjf

Så går det för Digital-Servicebook

Den danska tjänsten Digital-Servicebook.com lanserades 2017 av SFVF, men sedan dess har det varit tyst om konceptet.

Hösten 2017 lanserade Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) den nya digitala tjänsten ”Digital-Servicebook.com” till sina medlemmar. I Digital-Servicebook.com kan man se om ett fordon har varit involverat i en översvämning, stor krasch, brand eller bedrägeri med mätarställningen. Här framkommer om bilen är ”skrotad” och såld igen.

– Jag vet inte exakt hur många som använder Digital-Servicebook i Sverige idag, men det är ganska många verkstäder och att det är en uppskattad tjänst, säger SFVF:s vd Bo Ericsson.

Digital-Servicebook.com lanserades och drivs av det danska företaget med samma namn. De intygar att arbetet med att få grepp om marknaden fortsätter:

– Vi jobbar för fullt med att komma in på marknaden både i Norge, Sverige och England, säger Raziel Bareket som den 1 augusti i år tillträdde som ny vd för företaget. Och intresset i branschen för tjänsten är betydande, menar han:

– Vi upplever en positiv inställning i branschen till vår tjänst.

Så fungerar Digital-Servicebook

I Digital-Servicebok.com kan alla servicearbeten lagras oavsett fordonsmärke och årsmodell där tillgången till servicedata är lättillgänglig och helt transparent mot omvärlden. Tjänsten Digital Servicebok är öppen för alla verkstäder på Europamarknaden.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Skyddsstopp för arbete med elfordon
Tvärbroms på bilmarknaden
Elbilen kan dra till fjällen
Polisen letade folk på Automässan
De har bästa spolarvätskan
Sverigepremiär för Peugeot 408
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.406