23948sdkhjf

De har ökat försäljningen med över 50 procent på ett år

Efterfrågan på delar från motorsporten har ökat radikalt sedan pandemin började ebba ut förra året. Det har man erfarit på Autoracing.

Under pandemin ställdes många tävlingar inom motorsporten in, vilket var tråkigt, för både utövare och motorsportsintresserade. Förbudet mot stora folksamlingar var en stor anledning till att motorsporten blev lidande.

– Tillväxten inom motorsporten stannade av vilket vi på Autoracing kände av, säger Fredrik Rosendal, affärsområdeschef på Autoracing som ingår i Hansen Group.

Men när pandemin började släppa under förra året märkte man på Autoracing av en radikalt ökad efterfrågan från motorsporten. Jämfört med föregående år har Autoracings försäljning mer än fördubblats.

– På det hela taget så har vi på Autoracing inte påverkats nämnvärt av pandemin, utan vi lägger stora resurser på att bredda sortimentet tillsammans med att utveckla vår webbkatalog Autoracing.se. När det gäller den personliga utrustningen är det många som uppdaterar sig och vi ser bland annat en ökad efterfrågan på racingoveraller. Man vill se till att ha rätt skydd samtidigt som färg och form är viktigt för den rätta looken. Även efterfrågan på customoveraller har ökat för att lyfta sina sponsorer, samtidigt som man får sin unika design, avslutar Fredrik Rosendal.

FAKTA Autoracing

Autoracing är affärsområdet inom C. Hansen Group AB som omfattar import och försäljning av säkerhetsutrustning, prestandaprodukter och tillbehör inom bland annat rally, racing och övrig motorsport.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078