23948sdkhjf

Laddstation ökar försäljning

Det börjar bli alltmer uppenbart att elbilladdare driver på försäljningen i närliggande butiker. Butiken Time i Mjölby är det senaste exemplet på att vinsten ökar om en laddstation finns i närheten.

I våras installerades fyra laddstolpar utanför butiken Time i Viringe längs E4 :an i Mjölby.

–Under sommaren har sju av tio som laddar också kommit in och handlat, säger butikschefen Lejla Saitovic till butikstrender.se

Hon berättar att butiken nu också ska satsa på varuautomater utanför och att de arbetat aktivt med att utöka utbudet av både varor och tjänster i butiken.  Det har blivit fler paketleverantörer, ökad satsning på presenter och leksaker vilket man säljer mycket av, samt glass.

Många menar att det är så här servicebutiker och mackar kommer att utvecklas i takt med att elbilar tar över och relativt snart dominerar. Tiden då bilen laddas kommer att utnyttjas i närliggande butik när bilägaren ändå måste göra ett stopp på ett antal minuter.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Aiways öppnar för beställningar på U6
Efter uppköpet – åtta orter blir två regioner
Försäkringsappen som är integrerad i bilen
Laddad mässa fick fler besökare än någonsin
Han blir ordförande för Bildelsgrossisterna
Besikta satsar i glesbygden
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.141