23948sdkhjf

Lacken försvann i biltvätten - vems var felet?

Bilen var dyr, gick sönder och kostade massor av pengar att laga. Men vems var felet – försäljaren, verkstaden eller kundens? I år har drygt 2000 sådana ärenden avgjorts i Allmänna reklamationsnämnden. Resultatet faller ut ganska jämt åt båda hållen. I det här numret publicerar Motormagasinet några av dessa beslut för första gången. Beslut som kan ge vägledning till hur affärer och reparationer går till på rätt sätt.
Vinterdäcken försvann på hotellet

Ärende: Däck, BMW.

Kundens krav: 6000 kr.

Ort: Ängelholm

Saken: Verkstaden har däckhotell och kunden lämnade in för att byta till vinterdäck. Men däcken var borta, troligtvis stulna, så kunden erbjöds en annan uppsättning. Efter en tid förklarade kunden sitt missnöje eftersom däcken inte var lika bra som de gam...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Bell Aurens Longnose – när pengarna räcker till
Tyngre bilar oroar Gröna Mobilister
De bildar världens första storskaliga däckåtervinningsbolag
Motonets nästa jättevaruhus till Örebro – ”Ett toppenläge”
Ny vd hos Mercedes-Benz
Hedins nya storaffär omfattar hela Norden
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094