General Motors inleder samarbete med Netflix
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/78524045.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1273&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=579&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=300&accessToken=c8cbd8271267fb85e6de98dd8276cedb075450d44d9503d7459bfc0be598f94a)
I en reklamfilm med Will Ferrell vill General Motors tillsammans med Netflix göra elbilen populär. Foto: Netflix/General Motors
Hur ska man öka intresset för elbilar? Tillverkaren General Motors svar är att göra gemensam sak med streamingjätten Netflix. I en reklamfilm frontad av komikern och skådespelaren Will Ferrell kör han en elbil i ett antal kända tv-serier och filmer som visas på Netflix. Däribland supersuccén Squid game. Netflix har lovat att de kommer öka närvaron av elbilar i deras tv- och filmproduktioner där en sådan kan vara relevant.
– Underhållning har en stor påverkan på kulturen. Vi vill göra elfordon berömda på skärmen och vita duken genom att bygga en elbilskultur, säger Debora Wahl från General Motors.