23948sdkhjf

General Motors inleder samarbete med Netflix

Hur ska man öka intresset för elbilar? Tillverkaren General Motors svar är att göra gemensam sak med streamingjätten Netflix. I en reklamfilm frontad av komikern och skådespelaren Will Ferrell kör han en elbil i ett antal kända tv-serier och filmer som visas på Netflix. Däribland supersuccén Squid game. Netflix har lovat att de kommer öka närvaron av elbilar i deras tv- och filmproduktioner där en sådan kan vara relevant.

– Underhållning har en stor påverkan på kulturen. Vi vill göra elfordon berömda på skärmen och vita duken genom att bygga en elbilskultur, säger Debora Wahl från General Motors.

Why not an EV? | GM x Netflix

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Lucid säger upp 1 300 anställda
Ingo expanderar med biltvättar
Världspremiär för Kia EV9 – billigare än Volvo EX90
ABS Wheels expanderar sin E-handel
Fordonstillverkare omprövar sin strategi
Nästa generation Grandland kommer som elbil
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.127