23948sdkhjf

Carcare satsar i Storbritannien

I takt med att bilmarknaden förändras så uppstår nya företag. Carcare har en mjukvarulösning som kortar ledtiderna. Nu satsar de i Storbritannien. 

Östersundsföretaget Carcare växer och tar nu klivit in på återförsäljarmarknaden i Storbritannien.

Mjukvarubolaget levererar en tjänst som övervakar varje steg i försäljningsprocessen från inköp till leverans, både för nya och begagnade bilar.

I Sverige är Bilia en viktig kund.

Storbritannien är den första marknaden utanför Norden. Till satsningen har de rekryterat den branschtunga britten John Miele, som verkat sju år som säljchef på konsumentplattformen Carwow.

– Tajmingen är rätt. De höga räntorna pressar bilhandlarnas marginaler vilket gör att man måste se över sina kostnader, och det är själva syftet med vår produkt, säger bolagets vd och medgrundare Lars Eriksson till DI angående satsningen i Storbritannien.

Östersundsbaserade Saas-bolaget Carcare har sen starten 2019 vuxit inom nischen effektivisering av ledtider för bilåterförsäljare. 

 – Storbritannien är en teknik-van marknad där vi ser ett intresse för att förbättra ledtider, fortfarande med gott om utrymme för nya aktörer, säger Lars Eriksson, grundare och vd för Carcare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.134