Verkstaden borde avrått kunden
Ärende: AC-service
Kundens krav: Prisavdrag med 1 175 kronor.
Ort: Göteborg
Saken: Kunden har beställt en AC-service från ett företag. Fyra dagar efter verkstadsbesöket upptäcker kunden att AC:n fortfarande inte kyler. Kunden anser också att hen har blivit överdebiterad av verkstaden.
Företaget svarar att summan som ...
ARN: Det är fackmässigt att avråda kunden
Att ta betalt för en AC-service som blir uppenbart meningslös om kunden motsätter sig byte av AC-kompressorn är inte fackmässigt.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/81855600.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3024&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=8e6938cb50d0d7ec9453d04eed5ef4ce0e966fecad48e170cedb1b9b361ecded)
En ny AC-kompressor till en Rolls-Royce Silver Spur kostar cirka 17 000 kronor. Celer i Nacka kunde fixa fram en för 11 288 kronor! Foto: Jens Trulsson
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration