23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Repad lack var inte skäl för ersättning

Om en kund ska få ersättning för repor på bilen krävs det att denne har lidit ekonomisk skada. Det är också bra att ha koll på vad märkningarna på däcken verkligen betyder.



Repad Volvo

Ärende: Repor på bildörrar efter felsökning

Kundens krav: 9 000 kronor

Ort: Stockholm

Saken: Kunden hade lämnat in sin bil för felsökning av frontpanelen. Arbetet utfördes utan anmärkning men när kunden hämtade bilen upptäckte hen vid hemkomsten två repor i bilens dörrar. Kunden kontaktade verkstaden som gick igenom sina videofilmer, de kunde inte fastställa om bilen hade skadats i deras garage eller inte. Kunden menade dock att skadorna satt på ett sådant sätt att det omöjligen rörde sig om en trafikskada. Hen hade också kontaktat en firma som sade att det skulle kosta 9 000 kronor att åtgärda reporna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093