23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Vattniga lampor och Tysklandstrubbel

Om man går med på att byta trasiga delar på en bil är det bra att göra det i tid. Annars är risken att man får betala kunden istället. Dessutom gäller det att i digitala tider se till att bilen har fått den senaste programvaran.

RISIGA RÖR
Ärende: Läckande servorör.
Kundens krav: Återbetalning av 3 279 kronor.
Ort: Tumba
Saken: Kunden hade lämnat in sin bil till verkstaden i och med att servon hade slutat fungera. Pumpen byttes till en kostnad av 3 729 kronor men därefter började bilen läcka hydraulolja. Kunden menar att verkstaden har getts möjlighet att fixa felet men att de avvisat detta. Verkstaden bekräftar att de tagit emot bilen och bytt ut servopumpen. I och med detta uppstod ett läckage på ett servorör som de menar måste ha varit i ett väldigt dåligt skick. Verkstaden hävdar att de aldrig sagt de inte skulle laga bilen utan skulle lösa problemet utan kostnad så fort det fanns tid i kalendern.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047