23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

FRÅGA JURISTEN: Sälja däck och fälg som kund inte har hämtat

Ibland kan ett verkstadsbesök sluta med oenighet. Men vem har egentligen rätt, kunden eller verkstaden? Under rubriken ”Fråga juristen” besvaras frågor från våra läsare.


Fråga från verkstaden:


En kund lämnade in sina hjul till vårt däckhotell för förvaring efter skifte. Det har nu gått två år sedan senaste däckskiftet, och eftersom kunden inte återkommit för att hämta hjulen, betala för hotellet eller skifta om under nya säsongerna har vi gjort oss av med hjulen. Kunden hade ett avtal med oss, men det är otydligt vad som gäller om däcken inte hämtas. Vi har försökt kontakta kunden via telefon och skickat en betalningspåminnelse, men har inga dokumenterade samtal eller skriftlig bekräftelse på att kunden fått information om att vi skulle göra oss av med hjulen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109