23948sdkhjf

Hedin satsar på bilglas – nytt system ska göra dem bäst i klassen

Hedin Automotive fortsätter sin satsning på bilglas, och presenterar nu en ny lösning som ska förenkla processen. 

Tillsammans med insurtechbolaget Wisentic har Hedin simplifierat den adminstrativa delen av bilglasprocessen, vilket effektiviserar hela arbetet för verkstäderna. Lösningen är en direktintegration i DMS-systemet Kobra, och innebär att Hedins verkstadstekniker nu kan hantera alla steg i samma gränssnitt. Detta eliminerar dubbelarbete genom manuell kopiering mellan system, och förkortar därmed den tid som krävs avsevärt. 

– Vår satsning på bilglas handlar inte bara om att anpassa oss till marknaden – det är en investering i framtidens verkstadstjänster för en mer effektiv och hållbar bransch. Med den nya processen kan vi öka andelen bilglasreparationer och stärka vårt hållbarhetsfokus, något som uppskattas av både våra kunder och partners, säger Jimmy Lémon, affärsutvecklare på Hedin Automotive, i ett uttalande.

Företagen skriver i ett gemensamt pressmeddelande att denna direktintegration skapar ett bättre samarbete mellan verkstäder och försäkringsbolag. Effektiviseringen innebär även att mer fokus kan riktas in på bilglasreperationer. 

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079