23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hävdade att han blev sjuk av en bilköpstvist – krävde ersättning

Efter en bilköpestvist hävdade kunden att han blivit sjuk. Han krävde därför sjukhusersättning av bilhandlaren.

Ärende: Bilen levererades med fler fel än säljaren berättade.

Kundens krav: Ersättning med 6 949 kronor för genomförda reparationsåtgärder plus ränta. Utöver det ersättning med 2 420 kronor för sjukvårdskostnader.

Ort: Jönköping

Saken: Förra våren sålde en bilhandel i södra Sverige en BMW Cabriolet 220D, årsmodell 2015 för 162 995 kronor. Kunden var en man från Norrland, som hade bestämt sig för köp efter diskussion med säljaren via telefon. Under samtalet menade mannen att att han noggrant frågade om bilens skick och service. Bilen levererades till honom. Han ska då ha upptäckt flera problem med bilen, och fick inte en tillfredsställande respons från företaget när han kontaktade dem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094