23948sdkhjf

Biltoppen: ”Vi är inne i bilhandlarnas renässans”

Tidigare i maj presenterade Polestar årets första kvartalsrapport. Biltillverkaren gjorde en miljardförlust men är ändå på rätt väg. Den stora anledningen? Återförsäljarnätverket.
– När jag kom var Polestar ett ungt och stark märke som togs emot väl. Det jag däremot inte gillade var ”direkt-till-kunden” modellen. Folk kollade på våra bilar, men ingenting såldes, berättar Polestars vd Michael Lohscheller. Han tillträdde tjänsten förra hösten:

– Jag skulle vilja säga att vi upplever en renässans av återförsäljare. 
...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063