– Attityden har hårdnat sista tiden jättemycket tycker jag, jämfört mot när jag började sälja bil 1999, säger Mikael Tornberg, vd för Svensk Reklamation AB.
Hans företag arbetar erbjuder bilhandlare hjälp med reklamationshanteringen, antingen som bollplank eller att de helt sköter ärendena. Vd:n säger att den senaste konsumentköplagen ökat pressen...
Bilhandlarnas rädsla att göra fel växer: ”Attityden har hårdnat”
Bilhandlarna möts i dag av stora krav från såväl kunder som regleringar, samtidigt som förtroendet för dem ligger på botten. Mikael Tornberg på Svensk Reklamation AB säger att det hårda klimatet gjort många i branschen rädda.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration