23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilhandlarnas rädsla att göra fel växer: ”Attityden har hårdnat”

Bilhandlarna möts i dag av stora krav från såväl kunder som regleringar, samtidigt som förtroendet för dem ligger på botten. Mikael Tornberg på Svensk Reklamation AB säger att det hårda klimatet gjort många i branschen rädda.

– Attityden har hårdnat sista tiden jättemycket tycker jag, jämfört mot när jag började sälja bil 1999, säger Mikael Tornberg, vd för Svensk Reklamation AB.

Hans företag arbetar erbjuder bilhandlare hjälp med reklamationshanteringen, antingen som bollplank eller att de helt sköter ärendena. Vd:n säger att den senaste konsumentköplagen ökat pressen markant. Lagändringen från maj 2022, där fel antas vara ursprungliga i två år, har lett till frustration i branschen eftersom den inte är anpassad till tekniskt avancerade produkter som begagnade bilar. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|instance-web03