23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så många stenskott får bilkunden räkna med

Utöver ersättning för ett trasigt infotainmentsystem ville bilköparen också ha ersättning för en mängd andra saker. Bland annat över 200 stenskott på lacken.

Ärende: Felande infotainmentsystem

Kundens krav: Ersättning på totalt 63 459, 38 kronor

Ort: Ulricehamn

Saken: Kunden hade köpt en BMW från 2016 för strax över 170 000 kronor. Enligt kunden levererades bilen smutsig och dagen efter, när han tvättat den, upptäcktes flera brister.

Kunden ansåg att med bristerna var bilen snarare värd 100 000 kronor. Han menade också att bilhandlaren hade lovat att åtgärda felen inom två veckor men att detta inte gjordes.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|