23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilen gick sönder 45 minuter efter köpet

Mindre än en timme efter köpet gick bilen sönder. Nu uppmanas bilhandlaren att ersätta kunden med kostnaden för reparationen.

Ärende: Fel på topplockspackning

Kundens krav: 24 000 kronor

Ort: Kungälv

Saken: Kunden köpte en tio år gammal Renault Trafic som gått lite mer än 28 000 mil för 61 000 kronor. Efter att ha budat på bilen på en onlineauktion provkörde kunden bilen utan att denne märkte några fel. Enligt varudeklarationen skulle motorlampan lysa. Kunden sade att denne reagerade på att det inte gjorde detta vid körningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078