23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Däck- och glasaffären livsviktig när Min Bil bygger kundlojalitet

Kan det finnas ett vinnande koncept i att laga stenskott utan att få betalt? Det tror Min Bils vd Mickael Persson vars verkstäder lagar alla stenskott som kommer in. Oavsett om kunden tar fram plånboken eller ej.

Min Bils anläggningar är allmänverkstäder och anslutna till Autoexperten. De har också flera auktorisationer, skadeverkstad samt däck- och glastjänster. Just det senare blir allt viktigare med tanke på att många elbilstillverkare inte har några krav på service.

– Stenskott är oerhört viktigt för det är inkörsporten till att laga och byta vindrutor. Alla försäkringsbolag pushar stenhårt för stenskottslagning. För statistiskt går det ett visst antal stenskott på en vindruta för att hålla nere kostnaderna och spara pengar, säger vd Mickael Persson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.049