23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Från bjudkorv till klick – bilköpet i förändring

Digitala lösningar eller bjudkorv och kuddrum för barnen. Vad är egentligen framtiden för bilhandeln? ”Effektiviseringar av kundprocessen och automatiserade lösningar är lite faran i vår tid”, säger forskaren Anders Parment.

Likt många andra varor och tjänster har delar av bilhandeln delvis flyttat till en digital miljö. Är den klassiska bilhandeln snart ett minne blott eller finns det fortfarande plats för den fysiska handeln och det personliga mötet?

Motorcentralen i Umeå, med 80 år i branschen, lanserade nyligen sitt nya projekt NXT där man kommer sälja bilar mer digitalt, med mobila provkörningar och ett enklare showroom.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063