23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Samarbetet med Volvoåterförsäljarna blir avgörande för Lynk & Co i Europa

Svenska bilköpare blir allt mer prismedvetna men fortsätter att sätta hållbarhet i fokus. Lynk & Co ser en växande efterfrågan på el- och laddhybrider – inte minst nya laddhybriden 08 och elbilen 02, samtidigt som samarbetet med Volvo Cars återförsäljarnätverk stärker företagets närvaro i Europa.

Lynk & Co:s ny laddhybrid 08 slog närmast ned som en räckviddsbomb när den presenterades i början av året. Tydligt var att biltillverkaren nu var redo att flytta fram sina positioner efter att, i varje fall för en utomstående, famlat lite vad gäller affärmodell och produktlanseringar.

Motormagasinet har frågat David Green, VP Strategy, Products and Offers på Lynk & Co, om hur han ser på den närmaste framtiden för bolaget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126