23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilägaren fick nej – en omlackerad bil får ha mindre skönhetsfel

Vid ett försäkringsärende klagade kunden på dammkorn och bubblor efter en omlackering. Men Arn menade att man inte kan förvänta sig att en omlackering ska motsvara en fabriksny.

Ärende: Lackskador.

Kundens krav: Avhjälpande av nya och gamla skador.

Ort: Stockholm.

Saken: Kunden lämnade in sin bil till företaget för att åtgärda två godkända försäkringsskador. Men när bilen hämtades ut tyckte inte kunden att det hade gjorts tillräckligt bra. Det skulle ha funnits lackbubblor och flera dammkorn i lacken samt att nya skador hade tillkommit.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|