23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så viktigt är bilmärket för köparen

Bara fyra av tio bilköpare tycker att bilmärket är avgörande – men lojaliteten ser ändå ut att öka något jämfört med tidigare år.

Märket eller bilhandlaren, vad tycker egentligen bilägaren är det viktiga när man ska införskaffa en ny bil? Familjebolaget Öhmans bil har tidigare sagt till Motormagasinet att hos dem tycker kunderna att kontakten med dem som bilhandlare väger tyngre än lojaliteten till ett visst märke.

Enligt Mekos senaste Mobilitetsbarometer är det bara fyra av tio, 43 procent, som tycker att bilmärket spelar stor roll vid bilvalet. Detta är dock en ökning jämfört med för fyra år sedan då knappa 35 procent tyckte att det var viktigt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|