23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nu ska Volvo närma sig Kina ännu mer

Efter flera år av parallell utveckling väljer Volvo Cars nu att närma sig Geelygruppen. Målet är att sänka kostnader, öka effektiviteten och ta tillvara på den innovationskraft som växer fram i Kina. ”Vi kommer att förbättra vår lönsamhet utan att ändra vårt märke”, säger strategichefen Michael Fleiss.

Det har kanske inte varit vattentäta skott mellan Volvo Cars och moderbolaget Geely, men en stor del av utvecklingen har skett i Sverige. Nu ska Volvo lägga om kursen och samarbeta mer med Geelygruppen.

– Jag tror att det man ser i Kina, med den snabba teknologiska utvecklingen, gör att man måste vara nyfiken och öppen. Geely som bolag har också utvecklats mycket och det har en otrolig snabbhet och innovationer som jag tror att vi kan använda, säger företagets kommersiella chef Erik Severinson till DI.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|