23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Volvohandlarnas servicesuccé – två är bättre än en

För tio år sedan började Volvo införa Personlig Service på sina verkstäder. I dag visar konceptet på tydliga tidsvinster, lägre kostnader och ett starkare lagarbete mellan teknikerna.

Konceptet Volvo Personlig Service har funnits i cirka tio år och det japanska ”lean”-tänket har visat sig vara väldigt framgångsrikt på verkstadsgolvet. I stället för att vara en tekniker på varje bil så jobbar man i par som del i ett större team med en så kallad ”andon” som backup

Tanken bakom, att ha dubbelbemanning vid varje lyft, är att kunna öka omsättningen på bilar i verkstaden och att korta ned tiden kunden behöver vänta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web01