23948sdkhjf
Logga in eller skapa en prenumeration för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.
Annons
Annons

Krönika: Är den grönaste bilen verkligen den nyaste?

Lars Bergmark, vd på Svenska Fordonsbranschen, skriver om de nya teknikerna som implementeras och om det är säkert att det är rätt väg att gå.
Annons

Vi har vant oss vid att tänka framåt. Ny teknik, nya lösningar, nya bilar. Helst elektriska – och gärna så snabbt som möjligt. Men tänk om vi springer åt fel håll?

Missförstå mig rätt: vi behöver ny teknik. Elektrifieringen av transportsektorn är avgörande om vi ska nå klimatmålen. Elbilar är en viktig del av lösningen, inte minst tack vare sina låga utsläpp under körning. Men frågan är om vi ibland förenklar problemet lite för mycket.

Annons Annons
BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|