Biltema har de senaste månaderna varit aktiva på etableringsfronten. I maj öppnade kedjan ett nytt varuhus i Säffle och tidigare under våren nyinvigde företaget också varuhuset i Luleå som fått uppdaterade lokaler. Nyligen tecknades också ett markanvisningsavtal med Falu kommun som rör bygget av ett nytt varuhus.
Här planerar Biltema ett nytt varuhus
Kampen om lägena bland bildelskedjorna fortsätter. Biltema är i färd med att säkra ytterligare ett nytt varuhus.
Annons