23948sdkhjf

Bridgestone utmanar svenska bilister att testa Blizzak

I årets vinterkampanj riktar sig Bridgestone mot både kunder och återförsäljare för att öka försäljningen av vinterdäck. Fokus ligger främst på dubbfria Blizzak, men även dubbdäcket Noranza ges ett utrymme i kampanjen som omfattar annonsering i kvällspressen, radioreklam, hemsida, affischering samt direktutskick till återförsäljare och utvalda kunder. Lockbete för kunder Det är möjligheten att bli testförare som ska väcka allmänhetens intresse för Blizzak-däcken. Via annonsering i kvällspressen uppmanas konsumenterna att besöka hemsidan www.testforare.se och där anmäla sitt intresse för att bli testförare. De som sedan väljs ut får köpa fyra Blizzak WS-50 till priset av två. Det enda kravet som ställs är att de i slutet av säsongen svarar på ett enkelt frågeformulär gällande deras upplevelser av däcket. De som inte blir utvalda erbjuds att köpa fyra Blizzak till rabatterat pris. Kampanjen är mer än bara en kul chans för bilister att få testa Blizzak i vinter. Den innebär även en unik möjlighet för Bridgestone att få reda på hur konsumenterna upplever körningen med Blizzak och därför ombeds testförarna att fylla i ett frågeformulär i slutet av vintersäsongen. Det är viktigt för Bridgestone att skapa däck som är anpassade efter verkliga förhållanden i kundernas vardag och därför är denna information ovärderlig inför utvecklingen av nästa generations vinterdäck.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095