Både på etablerade marknader som Storbritannien och Spanien, liksom i Turkiet och Polen, kunde Mazda glädja sig åt den hittills högsta marknadsandelen under en februari-månad. I Storbritannien blev den t.ex. 2,4 procent. Olika regeringsinitiativ har ökat försäljningen på en del marknader. I Tyskland t.ex. har Mazda ökat sin försäljning både under januari och februari. I februari ökade försäljningen med över 21 procent till 6.153 bilar. Även i Ryssland märks nu positiva köpsignaler. Här såldes det nästan fem tusen Mazda-bilar under februari månad, den näst högsta februari-försäljningen hittills i Ryssland. Även i Sverige har Mazda under årets två första månader ökat sin marknadsandel från fjolårets årsandel på 1,54 procent till 1,83 procent för 2009 års två första månader.
Positiva köpsignaler för Mazda i Europa
Mazda kunde notera en del positiva försäljningsresultat under februari månad, trots en totalt sett lägre volym jämfört med februari 2008. Mazda ökade sin andel av den europeiska personbilsmarknaden från 1,7 till 2,0 procent.