23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Motor Trend-koncernen anlitar Dekra för kvalitetskontroller

Koncernen Motor Trend som är återförsäljare av Toyota och Lexus väljer DEKRA för opartiska

stickprovskontroller av sina serviceverkstäder i Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika,

Kungsbacka och Fotskäl.

- Vi är väl medvetna om servicemarknadens betydelse för kundens val vid bilköp och bilservice.

Därför vill vi garantera såväl verkstadskvalitet som kundvård och ge våra kunder bästa trygghet

och ekonomi när de kommer till oss, säger Mikael Brunnhagen, VD Motor Trend AB.

- För att säkra den kundupplevelsen ger DEKRA oss en enhetlig bedömning av vår kvalitetsutveckling

i vårt spridda nät. Vi får även värdefull rådgivning i vårt mål att ge ett professionellt och bra

kundomhändertagande, tillägger Benny Björk, Servicemarknadsansvarig Motor Trend AB.

- Motor Trend väljer ett beprövat och genomarbetat koncept som vi nämner DVK, en förkortning av

DEKRA Verkstadskvalitet. Den innebär att viktiga aspekter för konsumenten tillvaratas och att

verkstaden säkrar sina interna rutiner och arbetsmetoder. Ett koncept som vunnit framgång hos allt

fler fordonsverkstäder runt om i landet, menar Frank Schubert, VD DEKRA Automotive.

Bildtext: Mikael Brunnhagen, VD Motor Trend, Frank Schubert, VD DEKRA och Benny Björk, Servicemarknadsansvarig Motor Trend

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03