23948sdkhjf

Greater Than skriver avtal med Nordens största däck- och bilservicekedja

Greater Than inleder ett samarbete med företaget Vianor AB, Nordens största däck- och bilservicekedja. Vianor kommer bland annat att marknadsföra bilförsäkringen Enerfy – Försäkring med Moderna på sina svenska anläggningar, och blir därmed en ytterligare distributionskanal för Greater Than. 

– Det här innebär att vi når ut till tusentals potentiella kunder. Nu synliggör vi oss för bilägare som eventuellt går i tankarna om att byta bilförsäkring. Vianor möjliggör en stor säljmöjlighet för oss. Det ligger i linje med nära, strategiska samarbeten som är gynnsamma för båda parter, säger Jimmy Palmqvist, Försäljning- och marknadschef på Greater Than AB.

Vianor är ett helägt dotterbolag till finska Nokian Tyres och har sedan starten erbjudit service för bilägaren, med fokus på däck- och bilservice, för att göra bilvardagen enklare och bekvämare. Bolaget har vuxit till att bli en stark spelare på marknaden med över 110 anläggningar i Sverige och en årlig omsättning på över 800 miljoner kronor.

 –  Det var ett självklart val att välja Enerfy – Försäkring med Moderna. Det är en innovativ försäkringslösning som sparar pengar åt våra kunder eftersom de bara betalar för den faktiska körsträckan samt premierar ”mjuk” bilkörning. Det finns även har ett miljöperspektiv i sin premiesättning, säger Wolfgang Sagmeister, Retail- & Marknadschef på Vianor och fortsätter:

–  Om vi kan påverka våra kunder att köra smartare, säkrare och mer miljövänligt skapar vi ett mervärde, inte bara för våra kunder utan även för miljön.

Vianor kommer att marknadsföra bilförsäkringen Enerfy – Försäkring med Moderna på sina anläggningar runtom i Sverige. Även andra kanaler kommer att nyttjas, bland annat deras magasin ”Drive” som distribueras till över en halv miljon hushåll fyra gånger per år.

– Samarbetet med Vianor innebär en möjlighet för vår försäkring att synas på många och relevanta platser i Sverige. Det innebär förhoppningsvis att Enerfy – Försäkring med Moderna blir ett hushållsnamn bland bilägare, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Affärsområdeschef Moderna Försäkringar. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094