23948sdkhjf

Personlig servicetekniker ger lyft för Hallands-verkstad

| Av Olle Holm | Tipsa redaktionen

Rejmes Bil i Halland satsar stort på Personlig servicetekniker för att utveckla den personliga relationen mellan bilverkstadskund och tekniker.

Vad innebär konceptet Personlig servicetekniker? Vad ingår i er tjänst?

– Det innebär att kunden får en och samma kontaktyta att vända sig till, oavsett om hen vill boka service eller ställa en fråga. Inga mellanhänder som kan störa utan bara en personlig relation mellan kund och tekniker, berättar Johan Karlsson, Personlig Servicetekniker på Rejmes Bil.

I Rejmes verkstad arbetar ni alltid i team om två. Vilka är fördelarna? 

– Att vi halverar tiden på de flesta servicejobben, ofta löser vi de på under en timma. Det finns alltid en kollega på plats under exempelvis lunch och storhelger, och kunden får tillfälle att prata med sin tekniker eftersom att dennes kollega kan fortsätta med pågående jobb, berättar Douglas Ballenthin,Personlig Servicetekniker på Rejmes Bil.

Varför bör man som Volvoägare lämna sin bil för service hos Rejmes? 

– Det går snabbt; kunden behöver inte vara utan sin bil en hel dag, utan kan i samråd med tekniker lämna och hämta bilen vid en förutbestämd tidpunkt, säger Johan.

– Dessutom är vi proffs på Volvo, fyller Douglas i.

Hur ser ni till att teknikerna är uppdaterade gällande arbetsmetoder, tillvägagångssätt och produktnyheter? 

– Vi bokar utbildningar som släpps från serviceskolan, är aktiva på VCPA – Volvo Cars Performance Academy – och ser till att ny information når ut till alla, säger Douglas.

Rejmes verkstad jämförs ofta vid ett restaurangkök i renlighet. Vad innebär det? 

– Varje dag städar vi runt och på våra arbetsplatser, ofta mellan varje utfört jobb. Det leder till att det alltid är rent och snyggt när nästa arbete ska påbörjas, berättar Johan.

Hur ser ni till att anpassa er och möta kunden i dennes vardag? Hur gör ni verkstadsbesöket så smidigt som möjligt? 

– Vi bokar in jobbet så som det passar kunden och håller den tid vi lovat att bilen ska stå klar, säger Douglas.

– Dessutom satsar vi på flexibilitet och försöker att i mångt och mycket tillgodose kundens önskemål, berättar Johan.

Avslutningsvis, berätta mer om LDC! 

– LDC är vår dagliga reservdelsleverantör. Vi får leveranser tre gånger om dagen, vilket innebär att vi snabbt kan få hem de delar som kunden är i behov av, avslutar Douglas. 

Pressinfo: Rejmes Bil

 

Bildtext: Personlig Servicetekniker Johan Karlsson på Rejmes Bil

 

Håll dig uppdaterad med Motor-Magasinet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ford: Service utan mänsklig kontakt

Ford i Sverige börjar, tillsammans med sina återförsäljare, erbjuda en ny servicemöjlighet för sina verkstadskunder.

MRF efterfrågar hjälp från försäkringsbolagen

Poddserie om bilar i Sveriges Radio

På nytt jobb: Patrik Lundin ny CEO för Nordic Truckcenter Sverige

Hämta- och lämnaservice hos Mekonomen

Även Mekonomen har märkt av en ökad oro hos sina kunder sedan coronaviruset började sprida sig. Nu utökar de sin hämta- och lämnaservice till ytterligare 200 verkstäder.

NTF vill riskutbilda tunga förare

En riskutbildning för yrkesförare av tunga fordon skulle kunna ge säkerhetsvinster och minska antalet trafikolyckor. Det framgår av en rapport från Trafiksäkerhetsorganisationen NTF.

Nyhetsbrev

Högst antal Godkänd bilverkstad från Mekonomen

Arkiv

Teknikföretagen vill se handlingsplan för ekonomin

Svensk industri och ekonomi behöver omgående en handlingsplan för återgång till det normala. Det uppger Teknikföretagens vd Klas Wåhlberg.

Klassisk Alfa får kaross av kolfiber

FKG: Mer än 100 underleverantörer planerar permittera

Skyactiv X – bensinmotorn lajvar dieselmotor

Mazda tror på bensinmotorns framtid. Deras Skyactiv X-motor kan arbeta som en dieselmotor genom kompressionständning men styr förbränningen med ett tändstift.

PROVKÖRNING: Mazdan som tänder dubbelt

Hur kan man få dieselmotorns låga förbrukning, bensinmotorns pigga varvtal och mjuka gång men slippa kväveoxiderna? Mazda tog fram Skyactiv X – motorn som tänder dubbelt.

Promeisters bokningsvolymer ännu oförändrade

Debatt: Klimatchansningarna i transportbranschen skapar oreda

Inte fler klimatbonusbilar som exporteras

Klimatbonusbilar exporteras inte oftare än andra bilar. Det menar M Sverige som sammanställt en rapport baserat på en ny granskning av fordonsexporten de senaste åren. Ett helt motsatt resultat än från tidigare granskningar på samma område.

Meca börjar med hämta-lämna-service

Regeringen presenterar krispaket för småföretag

Nu presenterar regeringen ytterligare åtgärder för att mildra de ekonomiska konsekvenserna av virusutbrottet.

Ny bilanläggning utvecklas i Uppsala

Ledare #12: Skadan är redan skedd

Dubbdäcken får sitta på längre

Precis som branschorganisationerna MRF, SFVF och DRF begärt förlängs nu perioden för dubbdäcken. Det generella undantaget från reglerna gäller från 15 april till den 30 april.

Hjälp till verkstäder som kämpar mot konkurs

Försök att sänka de fasta kostnaderna, hitta nya försäljningsvägar och kanske rent av ta ut semester. Motorbranschens riksförbund (MRF) ger de små verkstäderna tips hur de kan göra för att försöka undvika konkurs.

Fortfarande gott om reservdelar för verkstäderna

Fordonsbranschen påverkas kraftigt av coronapandemin. Trots nedstängda fabriker hos underleverantörer finns ännu ingen större oro över reservdelsbrist bland verkstäder.

Coronaviruset kostar fordonsinsdustrin 650 miljoner om dagen

Mopedbilar servas som andra bilar

Mopedbilar syns alltmer i trafiken. Precis som vanliga bilar behöver de regelbunden service och reparationer. Bergby Motorcenter både säljer och servar de små bilarna.

Besikta utan smittorisk

Köp Porsche Taycan online

Ett beslut väntar i Kiruna

Meca skriver avtal med Göteborgs Stad

Opus öppnar ny station i Malmö

Utan verkstad stannar landet

Biltema lanserar drive- in

Hundra Godkända bilverkstäder hos Autoexperten

Begär att förlänga dubbdäcksperioden

Virusisolerade räddas av bildelningsapp

Ny hållbarhetsmärkning för däckmaterial

Ledare #11: Storbråk i sandlådan

Se alla Företagens egna nyheter

Dubbdäck förlängs till 30 april

Kampanjpris på LPS rengöringsdukar!

Det absolut senaste inom arbetsbelysning

Vi levererar enligt plan och hälsar nya projekt välkomna.

Se hit! Vi söker Produkttekniker till vårt huvudkontor!

Utbildning och kompetens under coronakrisen

Webbutbildning hos Kia blev succé

Valvoline 5w30 och 5w30 Longlife Olja

Hyundai i30 Fastback N-Line (type PDEN) 06/’17

Lazer’s banbrytande adaptiva extraljusramp

Pollentider!

Motordag för verkstadskunder...

Däckhantering med Formac

Luftfjädring | Original Wabco kompressorer | BMW F11 F07

Så jobbar du godkänt med AC-service

Kan extraljus användas som backljus?

100% Ekologisk Absorbent - ADSORBIUM95 - Nytt hos oss!

Starkt rustade för framtiden!

Angående rådande förhållanden pga. Covid-19

Vi söker Produkttekniker till vårt huvudkontor i Kista

Audi E-Tron avtagbar dragkrok från GDW T60

G A Lindberg informarerar med anledning av COVID-19

Kvalitets luftbälgar till BMW X5 & X6

PPG-maskin revolutionerar färgblandningen hos Upplands Motor

Nyframtagna specialaxlar till sänkta Volvobilar!

Sänd till en kollega

0.125