23948sdkhjf

Tema Svets- & fogningsteknik: Skadeverkstäderna påverkas av bilens konstruktion

Med nya konstruktionsmaterial kommer nya utmaningar för skadeverkstäderna. Kraven är strikta på sig att följa tillverkarnas instruktioner vid reparationer.
Att laga kolfiber är inte helt lätt. Hos BMW har man utvecklat en teknik där man kan byta ut delar med hjälp av lim. BMW:s första renodlade elbil i3 är den första bil med kolfibermonocoque som tillverkats i stor skala. På sina ställen på kolfibermodulen finns det utmärka linjer på flera ställen som visar var man får lov att skarva. När man byter ut...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125