23948sdkhjf

Japansk jätte lanserar mobilitetstjänst i Stockholm

Med den digitala tjänsten UGo ska bilmärken kopplas ihop med sina slutkunder. Med UGo beställs bilen digitalt och kunden hämtar upp sin bil när det passar.

Läs också: Toyota satsar på bildelning

Bakom initiativet står den nystartade affärsenheten SC Next Mobility inom det japanska industrikonglomeratet Sumitomo Corporation. Enheten har sin bas i Stockholm.

– Privatleasing av bilar ökar kraftigt och fler väljer att långtidshyra sin bil istället för att äga. Vi har som ett första steg fokuserat på att lösa det vi tror att kunderna tycker är krångligt. Genom att digitalisera köpet, skapa valfrihet för när och var man hämtar bilen och ta hand om servicen som bilen behöver, sätter vi kundens bekvämlighet i fokus, säger Peter Andersson, vd för SC Next Mobility.

– Sverige är ett starkt innovationsland och har en viktig roll att spela för framtidens mobilitetstjänster. UGo som vi idag lanserar är ett första viktigt steg för att göra billivet mindre krångligt, säger Peter Andersson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094