23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tema Däck & Fälg: Fotboll på rull

Sponsring av idrottsevenemang är ett framgångsrikt sätt att få ut sitt varumärke. Däcktillverkare satsar hårt på fotboll.

Hankook har varit officiell partner till UEFA sedan år 2012. Däcktillverkaren tillkännagav nyligen att samarbetet med UEFA ska förlängas med ytterligare tre år.

Förutom att åskådarna kan se varumärket på skyltar under matcher kännetecknas samarbetet även av andra unika sponsringsinitiativ. Till exempel samarbetet med David Garrett under år 2020 där kompositören gjorde ett nyarrangemang av den officiella UEFA Europa League-hymnen. Resultatet är den uppseendeväckande musikvideon ”Symphony of Silence”, som förmedlade känslan som tomma arenor väckte bland fotbollsfans runt om i världen under covid 19-pandemin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109