23948sdkhjf

First Stop växer på västkusten

TL Depå startade i liten skala hemma i garaget för fem år sedan. Först som en sidoverksamhet som sedan utvecklades till ett heltidsjobb i egna lokaler sedan ett och ett halvt år tillbaka.

– Nöjda kunder har varit mitt största fokus sedan dag ett, intygar Tony Lukacs, ägare av TL Depå. Han har byggt upp sin kundkrets genom att ha en väldigt hög servicenivå och ställa upp på tider och platser som kunderna önskar. Genom att vara flexibel i sina arbetstider, erbjuda hjälp på plats och alltid ha sina kundernas bästa som måtto har han nu en trogen kundkrets.

Att vara flexibel och erbjuda ett light franchisemedlemskap som First Stop var en avgörande faktor för att Tony Lukacs skulle ta steget och gå med i First Stops nätverk.

– Innan jag gick med i kedjan hade jag en fått en väldigt bra inblick i vad ett medlemskap skulle kunna innebära för mig och nu möjliggör det att min verkstad kan växa, menar Tony Lukacs.

Flera av First Stops verkstäder är fåmansföretag och då är det viktigt att medlemskapet även passar den lilla verkstaden.

– Hög servicenivå är A och O om man ska lyckas, särskilt för få- eller enmansföretag. När vi nu får in en ny medlem som TL Depå där de redan andas och tänker kundservice i allt som görs känns det naturligtvis extra roligt och vi är övertygade om att vi nu tillsammans kan hjälpas åt att utveckla verkstaden vidare, avslutar Jörgen Svarén, försäljnings- och marknadschef på First Stop Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079