23948sdkhjf

TikTok ska locka unga till verkstäder

Det har varit och är svårt att locka unga studenter till yrkesutbildningar. Uppgifter från Svenskt näringsliv visar att bara en tredjedel av de som går ut grundskolan väljer yrkesprogram. För att säkra behoven i framtiden borde det vara minst 40 procent.
Handelsbolaget Swedol är en aktör som uppmärksammat problemet och som även agerar. Humor! Är stötestenen. Den ska levereras dit ungdomarna befinner sig och de hittas på TikTok.

I kampanjen får studenter reagera på okunniga men entusiastiska hemmafixare i ”react-formatet” som är typiskt för TikTok. Därför syns nu Swedol kommenterade av många använd...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094