23948sdkhjf

TikTok ska locka unga till verkstäder

Det har varit och är svårt att locka unga studenter till yrkesutbildningar. Uppgifter från Svenskt näringsliv visar att bara en tredjedel av de som går ut grundskolan väljer yrkesprogram. För att säkra behoven i framtiden borde det vara minst 40 procent.
Handelsbolaget Swedol är en aktör som uppmärksammat problemet och som även agerar. Humor! Är stötestenen. Den ska levereras dit ungdomarna befinner sig och de hittas på TikTok.

I kampanjen får studenter reagera på okunniga men entusiastiska hemmafixare i ”react-formatet” som är typiskt för TikTok. Därför syns nu Swedol kommenterade av många använd...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Aiways öppnar för beställningar på U6
Efter uppköpet – åtta orter blir två regioner
Försäkringsappen som är integrerad i bilen
Laddad mässa fick fler besökare än någonsin
Han blir ordförande för Bildelsgrossisterna
Besikta satsar i glesbygden
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094