23948sdkhjf

TikTok ska locka unga till verkstäder

Det har varit och är svårt att locka unga studenter till yrkesutbildningar. Uppgifter från Svenskt näringsliv visar att bara en tredjedel av de som går ut grundskolan väljer yrkesprogram. För att säkra behoven i framtiden borde det vara minst 40 procent.
Handelsbolaget Swedol är en aktör som uppmärksammat problemet och som även agerar. Humor! Är stötestenen. Den ska levereras dit ungdomarna befinner sig och de hittas på TikTok.

I kampanjen får studenter reagera på okunniga men entusiastiska hemmafixare i ”react-formatet” som är typiskt för TikTok. Därför syns nu Swedol kommenterade av många använd...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Världspremiär för Kia EV9 – billigare än Volvo EX90
ABS Wheels expanderar sin E-handel
Fordonstillverkare omprövar sin strategi
Nästa generation Grandland kommer som elbil
Förbud eller inte – det är frågan
Nu kommer sjätte generationen
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.157