23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

TikTok ska locka unga till verkstäder

Det har varit och är svårt att locka unga studenter till yrkesutbildningar. Uppgifter från Svenskt näringsliv visar att bara en tredjedel av de som går ut grundskolan väljer yrkesprogram. För att säkra behoven i framtiden borde det vara minst 40 procent.

Handelsbolaget Swedol är en aktör som uppmärksammat problemet och som även agerar. Humor! Är stötestenen. Den ska levereras dit ungdomarna befinner sig och de hittas på TikTok.

I kampanjen får studenter reagera på okunniga men entusiastiska hemmafixare i ”react-formatet” som är typiskt för TikTok. Därför syns nu Swedol kommenterade av många användare bredvid listor med det lättklädda material som är mer associerat till TikTok.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.175