23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Verkstädernas bästa kort – kom närmare kunden

Medan bilhandlarna tvingas att lämna kunderna till importörerna står eftermarknaden starkt i det pågående uppbrottet i bilbranschen.

Elbilarna kräver mindre service. Bilfabriker och importörer säkerställer att de har äganderätten till viktig kunddata. Nya former av ägande och "transport as a service" utmanar både återförsäljare och verkstäder.

Uppbrottet inom bilbranschen är på gång. Det talas om att de tektoniska plattorna trycks med kraft utan motstycke. Och för branschexperten René Tønder står det klart att det är eftermarknaden som har de bästa förutsättningarna att ta sig stärkt ur dessa omfattande omvälvningar. Detta framgick av ett webbseminarium om den nordiska eftermarknaden, som hölls av René Tønder i samarbete med IT-företaget Ag analytics. Över 275 deltagare från hela Norden lyssnade och webbinariet hade även input från bland annat Audis svenska eftermarknadschef Louise Westman.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.294