Elbilarna kräver mindre service. Bilfabriker och importörer säkerställer att de har äganderätten till viktig kunddata. Nya former av ägande och "transport as a service" utmanar både återförsäljare och verkstäder.
Uppbrottet inom bilbranschen är på gång. Det talas om att de tektoniska plattorna trycks med kraft utan motstycke. Och för branschexpert...
Verkstädernas bästa kort – kom närmare kunden
Medan bilhandlarna tvingas att lämna kunderna till importörerna står eftermarknaden starkt i det pågående uppbrottet i bilbranschen.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/73655419.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1920&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1280&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=b68cbfa4dde3b4736f45f9dfa1309e8c4fdc3c05f015f02098d694bbe34fac7c)
Tre fjärdedelar av klagomålen gäller reparationer, medan den sista tredjedelen gäller försäljning. Foto: Pixabay
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration