Elbilarna kräver mindre service. Bilfabriker och importörer säkerställer att de har äganderätten till viktig kunddata. Nya former av ägande och "transport as a service" utmanar både återförsäljare och verkstäder.
Uppbrottet inom bilbranschen är på gång. Det talas om att de tektoniska plattorna trycks med kraft utan motstycke. Och för branschexpert...
Verkstädernas bästa kort – kom närmare kunden
Medan bilhandlarna tvingas att lämna kunderna till importörerna står eftermarknaden starkt i det pågående uppbrottet i bilbranschen.

Tre fjärdedelar av klagomålen gäller reparationer, medan den sista tredjedelen gäller försäljning. Foto: Pixabay
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer