23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kortare väntetid och nöjdare kunder med Volvos verkstadskoncept

Sedan ett drygt årtionde har Volvo ritat om kartan för svensk bilservice. Med två tekniker på varje lyft kortas servicetiden och omsättningen på bilar ökar.

Volvo Personlig Service finns på allt fler verkstäder i landet. I skrivande stund har 63 stycken blivit certifierade och ungefär 150 väntar på att bli det. Volvos tanke är att alla ska ha anammat konceptet 2028.

Konceptet innebär att två personer jobbar på samma lyft och tanken är att tiden som kunden får vänta på sin bil kortas ned. I stället för att lämna in bilen på morgonen och hämta ut den på eftermiddagen ska bilägaren kunna ha möjligheten att vänta på anläggningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203|instance-web04