23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

60 Vianor-verkstäder ansluter till Autobutler

Verkstadskedjan Vianor ansluter sig till autobutler.se för att använda

verkstadsportalens fördelar som en kostnadseffektiv kanal att hitta nya

kunder. Totalt är 317 verkstäder anslutna till portalen i Sverige.

Däck-, fälg- och verkstadskedjan Vianor har beslutat att ansluta alla sina 60

center till verkstadsportalen autobutler.se. Vianor-verkstäderna fick tillgång till

portalen den 21 januari och har redan börjat buda på de många uppdragen som

bilägare dagligen skickar via portalen.

Vill ha fler reparationsuppdrag

– Vi går in i det här samarbetet för att stärka vår position inom bilreparationer

och bredda vårt namn, vi vill inte enbart vara kända för däck och fälgar. Och när

det kommer till bilreparationer och bilservice ser vi autobutler.se som en självklar

samarbetspartner, säger Thomas Sallhed, serviceansvarig Vianor AB.

– Autobutler.se är en ny och pigg onlinetjänst för att värva kunder i bilbranschen.

Bilägarna kan dygnet runt skicka offerter till verkstäder inom ett område de

själva väljer. När våra verkstäder i kundens närhet har tid kan de snabbt buda på

uppdragen via autobutlers enkla och användarvänliga plattform. På vis kan vi

inom 24 timmar få uppdrag och ny kund för bara en marginell kostnad. Skulle vi i

stället lägga pengarna på konventionell annonseringen kan vi aldrig säkert veta

vad det ger oss, fortsätter han.

Giovanni Fucá, marknadschef på autobutler.se är både glad och stolt över att

Vianor ansluter sina verkstäder.

– Vi är mycket glada över att ha fått Vianor som kund och vi ska göra allt vi kan

för att ge dem superservice. Medarbetarna på verkstäderna ska få alla knep vi

har hur man vinner uppdragen, säger Giovanni.

Det är de enskilda Vianor-centrarna som budar på de lokala uppdragen, men på

kedjans huvudkontor finns en överblick som via plattformens business

intelligence-modul håller ett öga på hur verkstäderna klarar sig på autobutler.se

– Vårt mål är att höja både omsättning och kundlojalitet, säger Thomas Sallhed

som ser fram emot av en jämn ström med kunder via autobutler.se.

Avtalen med Vianor betyder att Autobutler.se har fått högre ambitioner.

När verkstadsportalen autobutler.se introducerades i Sverige den 22 oktober

2012 var målet 500 verkstäder inom ett år. Men redan nu är 317 verkstäder

anslutna. Det går tre gånger fortare än vid lanseringen i Danmark i 2010.

– Tack vare det stora intresset och uppmärksamheten från den svenska

verksamheten höjer vi vår målsättning till 750 verkstäder. Vi vill bli branschens

största verkstadsportal för både fria och auktoriserade verkstäder, säger Giovanni

Fucá.

– Kedjeverkstäder har visat en särskilt stor intresse och hela 75 procent av de

anslutna är fria verkstäder som många är anslutna till kedjor som Mekonomen,

Autoexperten, Bosch Car Service, Meca, Svensk Bilvård, Euromaster och nu även

Vianor med alla deras anläggningar i hela Sverige, säger han.

– Vi märker också av ett allt större intresse från auktoriserade märkesverkstäder som naturligtvis vill hålla sin position på marknaden. Vi har redan flera anslutna

och många andra är i kontakt med oss för att ansluta. Det är ett bra exempel på

vad vi som portal kan göra för att leverera nya kunder till samtliga verkstäder.

Kvalitetsstämpel gynnar alla

- Ända sedan starten har vi haft som krav att de anslutna verkstäderna antingen

måste vara auktoriserade märkesverkstäder, anslutna till en kedja, medlemmar i

Motorbranschens Riksförbund eller godkända av kontrollorganisationen

Kontrollerad Bilverkstad. Det säkrar en hög kvalité hos alla verkstäder kopplade

till autobutler.se och gynnar alla parter, avslutar Giovanni Fucá.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.107|