23948sdkhjf

Techno Tire lanserar ny e-handelsplattform för däck

Genom en nylanserad e-handelsplattform ska Techno Tire styra den svenska däckaffären in i framtiden. Från en krånglig och oöverskådlig process med kataloger och många aktörer till ett fullständigt automatiserat och enkelt sätt att köpa däck, hjul och fälgar. Med målsättning att bli marknadsledande och skapa Sveriges största nätverk åt bilhandlarna.

Techno Tire är en helt ny aktör inom däckbranschen som sett möjligheterna med den digitala affären och dess potential att revolutionera arbetssättet för verkstäder och bilhandlare runt om i landet. Målsättningen är att öka bilhandlarnas lönsamhet genom att tillföra kunskap och tillgång till unika affärslösningar.

Däckförsäljningen är i dag extremt säsongsbetonad och säljarna på butiksgolvet och i verkstäderna saknar ofta uppdaterade priser på däck, hjul och fälgar. Med den nya lösningen önskar Techno Tire ta ett helhetsgrepp om marknaden genom att erbjuda en helt digitaliserad hantering av prisuppgifter, rekommendationer, tillgänglighet och leveransdatum. En lösning som är enkel att använda, alltid uppdaterad, fullständigt automatiserad och självklart - helt online.

Ägarna och grundarna av Techno Tire har lång erfarenhet av däckbranschen och har sett ett tydligt behov av tjänsten och möjligheterna med att digitalisera sin affär.

-Vi ska bli Sveriges största nätverk inom bilhandeln, säger Peter Claesson, vd på Techno Tire. Med den här lösningen kan vi erbjuda ett verktyg som kan användas av alla områden hos bilåterförsäljarna, såsom beställning, planering och säljstöd. Vi ska bygga broar inom branschen.

Designen är helt responsiv och anpassar sig till alla skärmstorlekar. Användarna kan lätt handla och se prisuppgifter på sin dator, smartphone eller surfplatta, oavsett var de befinner sig. Webbplatsen bygger på EPiServer 7 och e-handelsplattformen på EPiServer Commerce.

-Det har varit ett mycket spännande projekt där vi har fått vara med från första tanke. Vi har byggt verksamhetssystemet från grunden med alla de installationer som krävs för en e-handelslösning med fokus på affären. Resultatet blev användarvänligt, modernt och uppdaterat. Systemet är helt integrerat med Techno Tires samarbetspartners och fullständigt automatiserat, säger projektledare Mats Bergman.

Peter Claesson berättar att det här är första fasen i ett långsiktigt projekt: -Partnerskapet med Ninetech har kännetecknats av innovation och lyckade synergier, mycket tack vare Ninetechs kunnande inom den digitala affären. Tillsammans har vi hittat bra sätt att förändra, förnya och förbättra den bransch vi befinner oss i. Resan har bara börjat.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062