23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tema Lönsam Verkstad: Ökad bokningsgrad med digital servicebokning

Många kunder tappar intresset för att det är för många steg att boka en servicetid eller för att det tar för lång tid. Genom att eliminera det jobbiga med att boka service kan man vinna många kunder. Det menar man på Midman.

Under december gjorde Midman sitt första utskick med tjänsten digital servicebokning. Resultatet var över förväntan. Hela 40 procent av de som gick in på verkstadens landningssida bokade direkt service. Resterande ringde in och bokade.

– Eftersom det är en ny tjänst visste vi inte vad vi skulle jämföra med men om man tittar på data från Lasingoo är det endast fem procent som bokar digitalt i Sverige, berättar Jonas Udd, vd på Midland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.19